Goed Nieuws op Social Meda

Leef

Op naar een beter normaal met Coca-Cola

De reclamecampagnes van Coca-Cola zijn altijd een cultureel fenomeen. Hun eerste campagne sinds de coronacrisis – “Open Like Never Before” – is daarop geen uitzondering. 

George the Poet

De Britse spoken-word artiest George the Poet schreef de tekst. Het is een prachtig emotioneel manifest geworden, dat ons oproept om het leven en elkaar niet langer als vanzelfsprekend te zien. Bekijk hieronder gauw de video.

Open Like Never Before

Volgens Walter Susini, de vice-president marketing van Coca-Cola, wil Coca-Cola met deze campagne zeggen dat zij niet willen meedoen aan een nieuw normaal, maar juist streven naar een beter normaal. Dat betekent meer open staan voor anderen en meer liefde voor jezelf uitdragen, zonder haat en racisme. Ook op social media.

Maar ook meer waardering voor bijvoorbeeld beroepen die vaak voor lief worden genomen: leraren, supermarktmedewerkers en medisch personeel. Dit verklaart dan ook de slogan “Open Like Never Before”. Dit wordt mooi benadrukt door zinnen als “ik zal mijn baan nooit meer onbelangrijk noemen” en “ik zal mijn huid, haar en lichaam elke dag vieren, zelfs op maandag”. Een mooie boodschap ten tijde van de pandemie. Laten we die dan ook vooral ter harte nemen.

Foto: unsplash

Steun tijdens de coronacrisis

Het is geen geheim dat de afgelopen vier maanden zwaar waren voor bedrijven en ondernemers. Daarom is Coca-Cola tijdens de quarantaine gestopt met het maken van reclame. Waarom? Zodat zij in plaats daarvan lokale gemeenschappen en horeca konden ondersteunen. Het bedrijf heeft de ruim 120 miljoen dollar die het uitspaarde door geen reclame te maken geschonken aan onder andere restaurants, cafés en zorginstellingen over de hele wereld. Dat noemen wij goed nieuws!

Geef je drankje door

De Nederlandse tak van Coca-Cola heeft bovendien 400.000 euro geschonken aan het Rode Kruis, zodat ze mondkapjes en passende apparatuur konden aanschaffen. Coca-Cola kwam met het ‘geef je drankje door-initiatief’, waar ondernemers en groothandelaren hun Coca-Cola-producten weer inleverden, zodat Coca-Cola die kon doneren aan goede doelen, zoals het Rode Kruis. Voor ieder gedoneerd flesje kreeg je uiteindelijk weer een nieuw drankje terug van Coca-Cola.

Posters voor de lokale horeca

Coca-Cola biedt plaatselijke horeca en lokale ondernemers de mogelijkheid om te schitteren op echte Coca-Cola reclameposters. “De kracht van het merk zit hem in het vermogen om groots uit te pakken, maar ook om op kleinschalig niveau te werken. Van deur tot deur en van bar naar bar”, licht Susini trots toe.

Daar komt nog bij dat iedere horecaeigenaar een app kan gebruiken om een eigen advertentie te creëren om die op sociale media te delen. Ook de kroeg op de hoek kan dus de blits maken met zijn eigen Coca-Cola poster.

Foto: unsplash

Trots op Coca-Cola

Al met al genoeg reden om trots te zijn op Coca-Cola. Hoe zij omgaan met de coronacrisis verdient een lintje. Of een flesje cola. En zo smaakt dat colaatje voor ons ook ineens nóg lekkerder én verantwoord. Cheers!

Foto: unsplash

Deel dit bericht op Social Media


Vond je dit een leuk bericht? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

Je ontvangt dan wekelijks jouw shot energie in je mailbox!

Continue Reading

Nog meer Leef

To Top