Slim
Van café naar slijterij; corona innovatie bij The Skiff
When life gives you lemons, you make lemonade. Of je verkoopt wijn, in het geval van Barry van Boeijen, eigenaar van café The Skiff.
Café The Skiff
Het begon zo veelbelovend. Een goede zeven jaar geleden nam Barry het café over en gaf er zijn eigen smaak aan. Met een enorm aanbod in speciaal biertjes, goede snacks, geregeld live muziek en een pubquiz wist hij de oude garde bij zich te houden. Maar ook een hele nieuwe groep gasten wisten The Skiff te vinden, wat resulteerde in een notering in de Misset Horeca Café top 100. Als enige café in het Gooi!
Hoe nu verder
Tot maart 2020 de kroegen moesten sluiten en Barry piekerde over het hoe nu verder. Kleine ideeën waren er snel, een digitale variant van de introquiz was zo gemaakt en een leuke manier om het contact met je gasten te blijven houden. Voorafgaand aan de eerste quiz verkocht hij zelfs zijn voorraad uit het raam. Voor alle quizzers een manier om deze lokale ondernemer te steunen. Iets waar massaal gehoor aan gegeven werd, maar het bood niet de oplossing waar hij naar zocht.
Het innovatieve plan
‘Niemand kan zeggen hoe lang dit nog gaat duren’, gaf Barry aan. Tijd voor een lange termijn plan. Hij bedacht hoe hij zijn cafe kon omtoveren tot slijter. De drankvergunning had hij tenslotte al, al het personeel was geschikt om met drank te werken en in het centrum van Hilversum ontbrak het aan een echte slijter. Het horeca team van de gemeente was niet direct enthousiast, ze zagen veel beren op de weg. Maar Barry gaf niet op en wendde zich tot het corona crisisteam. Zij konden het innovatieve plan van de Hilversumse horecaondernemer wel waarderen en dachten met hem mee. En zo werd The Skiff omgetoverd in The Skiff Liquor Store.
Een heel nieuw bedrijf
‘Het is leuk om weer iets te doen te hebben. We krijgen veel positieve reacties en het geeft ons weer een uitdaging. Eigenlijk zijn we een heel nieuw bedrijf begonnen.’ Gasten van The Skiff weten de slijterij al te vinden, nu is het zaak dat zoveel mogelijk passanten ook weten waar ze terecht kunnen voor een enorm aanbod in wijnen, sterke drank en uiteraard de lekkerste speciaalbiertjes.

Een ondernemende kroegeigenaar
En hoe nu verder? ‘Dat weet niemand. Als ik nu openga als kroeg, mogen er hooguit dertig man naar binnen. Daar red ik het niet mee. Zolang de 1,5 meter afstand blijft gelden, houden wij de slijterij zoals het nu is.’ Barry ziet het positief in. ‘We mochten niks, we konden niks. Maar nu zijn we ineens weer volop aan de gang! Dat geeft een hoop energie.’ Deze ondernemende kroegeigenaar maakt limonade van zijn citroenen, daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen.
Deel dit bericht op Social Media
Vond je dit een leuk bericht? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!
Je ontvangt dan wekelijks jouw shot energie in je mailbox!
